ארוחות בוקר במלון

ארוחות הבוקר הישראליות הן בעלות שם עולמי. המגוון הגדול של סלטים, גבינות, מאפים, ביצים ומיצים טבעיים הוא ייחודי לארוחת בוקר ישראלית. כיום ניתן למצוא ארוחות בוקר ישראליות עשירות בכמעט כל בית קפה או מסעדה, אבל מה שרבים לא יודעים הוא שמקורן של ארוחות הבוקר האלו הוא בבתי מלון בארץ.

כל מי שביקר במלונות בחו"ל יודע שאי אפשר להשוות בין ארוחות הבוקר המוגשות שם לעומת אלו המוגשות בבתי המלון שלנו. המלונות בחו"ל מציעים לרוב ארוחת בוקר קונטיננטלית, שהיא למעשה ארוחה מצומצמת, המכילה מגוון קטן של לחמים וגבינות. במלונות בארץ, לעומת זאת, ארוחות הבוקר מוגשות בסגנון בופה שמשתרע על שטח נכבד מחדר האוכל ומציע מגוון גדול של מנות - סלטים, גבינות מסוגים שונים, ממרחים, ביצים, מאפים, קינוחים ומה לא. ארוחות הבוקר במלונות בישראל הן לרוב משביעות במיוחד, כך שרבים מהאורחים אפילו מדלגים על ארוחת הצהריים ובכך חוסכים הזמנת משלוחים או ג'אנק פוד. הארוחה מוגשת, כאמור בסגנון בופה, בו כל סועד ממלא את צלחתו כאוות נפשו, נושא את צלחתו העמוסה כל טוב לאיזור המכיל פינות ישיבה ואוכל בהנאה. מי שמעוניין בכך, יכול אף לחזור ולמלא את צלחתו בשנית ובשלישית, והעושר הגדול של המנות המוצעות אכן מפתה לעשות זאת.

מומחים בתחום התזונה קובעים כי ארוחות בוקר הן הארוחות החשובות ביותר ביום, שכן הן ממלאות את מאגרי האנרגיה לאחר הצום של שעות הלילה, ומעניקות אנרגיה להמשך היום. עם זאת חשוב לציין שיש חשיבות למזון אותו בוחרים לאכול בבוקר. המזון חייב להיות מאוזן, בריא ומשביע, ולכלול את כל אבות המזון שנמנעו מהגוף במהלך הלילה. הדבר חיוני גם לתפקודו התקין של המוח, אשר זקוק, במיוחד לאחר שעות ללא מזון, לאספקה זמינה של סוכרים וחומרים מזינים נוספים על מנת לשמור על בהירות מחשבתית וריכוז. ארוחות הבוקר הישראליות, ובפרט אלו המוגשות בבתי מלון, ממלאות את כל התנאים החיוניים הללו. חלבונים יסופקו לגוף מהביצים והגבינות. אלו יספקו לגוף גם סידן שחשוב במיוחד לחיזוק העצמות. המאפים השונים והממרחים שנמרח עליהם יספקו לגוף פחמימות (שהן למעשה סוכרים), אשר דרושות לגוף כמקור לאנרגיה. הסלטים והמיצים הטבעיים יספקו לגוף ויטמינים חיוניים וסיבים תזונתיים אשר מסייעים לעיכול. כפי שניתן לראות, מדובר בהרכב תזונתי אופטימלי לארוחה בכלל ולארוחת בוקר בפרט, אך גם כאן קל להתפתות ולהגזים, דבר שיהפוך את הארוחה לבריאה פחות ואף למשמינה. על מנת לשמור על יתרונות הארוחה, יש להיזהר ולהגביל צריכה של רכיבים מסויימים בארוחה. כדאי, למשל, לא להגזים באכילת חמאה או מרגרינה, המוגשות לרוב בשפע בארוחות מסוג זה. ניתן וכדאי להעדיף מאפים מחיטה מלאה על פני אלה העשויים מקמח לבן. בנוסף, כדאי לשתות מיצים טבעיים ולא משקאות ממותקים.

לסיכום, ארוחות הבוקר המוצעות בישראל הן דרך נפלא ובריאה להתחיל את היום, אך כמו בכל דבר בחיים יש לזכור לא להגזים. בתאבון!